Tuesday, June 20, 2006

Bio95, Tom K and Flemming H


Well, Tom K didn't win in Le Mans. His teammates in the other diesel powered Audi did win however. I guess that it is sort of cool in a technical way that a diesel powered car won, but I'm not extatic.

If they run on BioDiesel next year, THEN I'll think it's very cool.

Meanwhile, little steps are possible outside the track. Lise's mom goes for Bio95, and Lise sent me a picture...

Mads tells me that Novozymes is in the news in the US with their enzymes for biofuels. Now if Flemming Hansen, the danish transport and energy minister, wasn't such a complete dimwit there might have been a real market for biofuel-products. Who knows. Oh well, I guess he's too busy keeping the consequences of his economic deals secret* from the danish public, to do anything useful.


* Maybe requires a subscription.

3 comments:

Anonymous said...

Fra Informations leder, som der er linket til:
"... at selskaberne fortsat indvesterer og efterforsker ..."
suk... og så i en leder...

Men jæs! Jeg kunne så godt tænke mig en "miljørigtig" bil! Hybrid... langt på literen... yeeeeah. Så ville jeg køre rundt i den og fortrænge min viden om at det stadig ville være miljørigtigere at tage toget!

Unknown said...

Tja, hvis man koeber en Lexus RX400h SUV-agtig sag, saa kan man jo fortraenge at de fleste normale mindre biler bruger mindre benzin.

Paa den anden side kan man faa sig en Prius og hacke den til den er for sej (economist, abn. maaske nodvendigt)

Anonymous said...

Nu er jeg bange for at du har misforstået mig. Jeg KUNNE virkelig godt tænke mig en miljørigtig bil. Jeg påpegede bare paradoxet i det.

Men her i Tokyo kan det sgu nok ikke rigtigt betale sig at få en bil. Indtil videre overvejer jeg at finde en lejlighed i cykleafstand fra Roppongi Hills. Det kunne være cool!